Unistustest juhitud lugu
Kas olete valmis ajarännakuks meie ajaloos? Lohistage kursor ajateljel, valige kuupäev ja avastage Fiati viimase 120-aastase ajaloo kõige ikoonilisemad hetked.
1899
Rühm Torino ärimehi ja professionaale ühendab jõud, et ellu viia ühine unistus: Itaalia autotehas, mis võiks pakkuda "demokraatlikku mobiilsust". 11. juulil 1899 asutati Torinos Fiati ettevõte Fabbrica Italiana Automobili Torino (Itaalia autoettevõte Torino). Samal aastal alustati ametlikult tootmist kõigi aegade esimese Fiati kaubamärgiga auto Fiat 3½ HP väljalaskmisega.
1903
1903. aastal olid ettevõtte tulemused vaatamata poolkäsitöölisele tootmisliinile piisavalt head, et tõsta aktsiakapital 800 000 liirini, mis oli tolle aja kohta üsna märkimisväärne näitaja.
1902. aastal tegevjuhiks nimetatud Agnelli otsustas koos teiste juhtidega Torinos asuva tootmisettevõtte börsile viia.
1910
1910. aastal täiustas Fiat oma pakkumist Fiati “Tipo” turuletoomisega.
Standardsete komponentide kasutamine võimaldas kulusid ja tootmist ratsionaliseerida, luues auto, mis oli ühtaegu töökindel ja kõigile kättesaadav.
Need omadused muutsid Fiat Tipo nii edukaks, et aastate jooksul toodeti regulaarselt auto uuendatud versioone, 1–6, mootori töömahu järgi.
1911
Fiati 8 ja 12 hj astuvad oma esimesele spordivõistlusele. Ettevõte mõistis juba varakult, kui oluline on kasutada motosporti uute tehnoloogiate etalonina, enne kui neid tootmisliinil rakendas. 1911. aastal võitis Fiat S61 Ameerika Grand Prix, 1924. aastal loodi aga kiire Fiat SB4 Eldridge. was created.
8 HP
12 HP Corsa
8 and 12 HP
Ernest Eldridge
Felice Nazzaro
Len Gibbs
Mefistofele
Mefistofele
S61 at the Grand Prix
S76 record
Teddy Tetzlaff
Felice Nazzaro
1912
Fiat “Zero”, tuntud ka kui Fiat 12/15 HP, oli utilitaarse Fiati autode valiku eelkäija.
Pilkupüüdva kere all, mis oli disainitud väga noore Pininfarina abiga, oli autol väga lihtne, vastupidav ja töökindel mehaaniline struktuur ning Torpedo versioonis pakuti seda vaid 8000 liiri eest, mis on tõeline mugavusrekord. ajad.
Kvaliteet, stiil ja juurdepääsetavus on selle edu põhjused, mille tõttu tootis Fiat ainuüksi aastatel 1912–1915 üle 2000 näite.
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Zero
Zero
Zero
1916
Aasta, mil algas Lingotto tehase ehitamine. Giacomo Mattè Trucco kujundatud see kehastas Itaalia ambitsioonikat innovatsiooni ja industrialiseerimise soovi ning oli sel ajal Euroopa tööstusarhitektuuri üks olulisemaid näiteid. Tehas avati 22. mail 1923 Itaalia kuninga Victor Emmanuel III juuresolekul.
500 Topolino
Lingotto
Pope Pio XI
Agnelli
Edoardo Agnelli
Felice Nazzaro
Giacomo Mattè Trucco
1932
Aprillis toimunud Milano autonäitusel esmakordselt eksponeeritud Fiat 508 Balilla, oma aja revolutsiooniline sõiduk, oli kohe edukas. Esimene Balilla oli neljakohaline puidust ja rauast kerega sedaan, mis suutis sõita kuni 80 km/h ja maksis vaid 10 800 liiri. See oli üks Itaalia populaarsemaid autosid, mida armastasid nii inimesed kui ka ajakirjandus.
508 BALILLA SPORT
508 BALILLA SPORT
508 BALILLA 3-SPEED
1936
1936. aastal sündis Fiat 500 A Topolino (sõna otseses mõttes "väike hiir" ja Disney Miki Hiire itaaliapärane nimi). Tol ajal oli see maailma väikseim masstoodanguna toodetud auto. Seda peeti ökonoomsete autode sektori esiisaks ja toodeti reageerimaks majanduskriisile, mis tabas Itaaliat kohe pärast II maailmasõja algust. Selle väiksuse ja kuju tõttu nimetati see sobivaks "Topolino".
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
1939
Mirafiori pole mitte ainult Fiati tööstuslik peakorter Torinos, vaid ka vanim tehas Euroopas, mis veel tootmises on. See avati 15. mail 1939, et suurendada väiksema võimsusega mootoritega mudelite tootmist, mis võiksid pakkuda kõigile taskukohase hinnaga mobiilsust. Teise maailmasõja lõppedes hoogustus tehase autotootmine 500 A teise seeria turuletoomisega ja Fiat 1100 tootmisliinide ümberpaigutamisega.
500 Topolino
The construction
500 Topolino
Mirafiori
Opening
Mirafiori
1947
Fiat 1100 S oli haruldane juveel, seda toodeti vaid paarsada eksemplari. Investeeringud sellesse sportlikku ja selle keeruka mehaanilise töövõimega salongi ei tasunud end aeglaselt ära. 1947. aasta 1000 Miglial saavutasid neli 1000 S "Berlinettat" kõik järjekorras esimese kümne koha sees; viies, kuues, seitsmes ja üheksas koht. Ometi polnud võidusõiduedud ainsad, mis jälge jätsid, eksimatu koonujoon tegi auto kuulsaks üle maailma.
Pininfarina
1100S
1100S
1100S
1948
1948. aastal tutvustas ettevõte 500 B "Giardinierat", mis on üks esimesi suures mahus ehitatud universaale. Sellel olid ainulaadsed ja luksuslikud tuhast ja masoniidist valmistatud küljeribad. Mõiste "Giardiniera" sai inspiratsiooni nende kärude nimest, mida aednikud kasutasid oma kauba vedamiseks. Kuigi seda oli toodetud vaid veidi üle aasta, oli toodetud juba üle 21 000 mudeli.
Giardiniera
Giardiniera
1951
Puhtalt põllumajanduslikus kontekstis kasutatav Fiat Campagnola oli suuremahuline tootmisliin, mis sai alguse 1951. aastal. Piki- ja põikiosadega terasraamiga varustatud auto oli oma aja kohta uuenduslik ja kirjutas ühe olulisema lehekülje. sõjajärgses autoajaloos, läbides Aafrika lõunast põhja 11 päeva ja 4 tunniga.
CAMPAGNOLA "ALGER - LE CAP" RAID
CAMPAGNOLA "ALGER - LE CAP"
1952
1952. aastal elavnes uue Fiat 8V kuvand sportlikuma veetlusega. Sõltumatu vedrustuse ja klaaskiust kerega autol oli üleni Itaalia hing. Fiat 8V oli ainulaadse ja elegantse disainiga ning selle loomisel kasutati tehnilist panust sellistele ikoonidele nagu Ghia, Bertone, Zagato, Vignale ja Farina. Ka Ameerikale andis auto oma kaheksasilindrilise V-kujulise arhitektuuri tõttu noogu.
Fiat 8V
Fiat 8V
Fiat 8V
Fiat 8V
1953
Sünnib täiesti uus auto. 1953. aastal turule lastud mudelid 1100/103 Type A ja Type B iseloomustasid nende kaasaegset 4-ukselist konstruktsiooni, kolme kastiga disaini ja kandevõimet. Samal aastal lõpetas Fiat 1100 E oma esimese ühe juhiga maailmaturnee.
Fiat 1100/103
Fiat 1100/103
1955
Ameerika stiilis 2-ukseline, 2-kohaline Spider, mis on loodud ka eravõistlustel osalejate vajaduste rahuldamiseks, Fiat 1100 TV Trasformabile toodi turule 1955. aastal, et tagada suurepärane jõudlus, kiirus ja täpsus tervitaksid selle käitlejaid. Kõik 571 toodetud ühikut olid varustatud täiustatud mootori ja sõltumatu vedrustusega ees koos stabilisaatorvardaga.
Fiat 1100 TV Trasformabile
Fiat 1100 TV Trasformabile
Fiat 1100 TV Trasformabile
Fiat 1100 TV Trasformabile
1956
Fiat 600 Multipla on sündinud ja see on esimene MPV, mis eales toodetud. Kerge, kiire ja äärmiselt rafineeritud joontega auto sai kiiresti suureks eduks. See lihtne pereauto muutis oma tugevuseks funktsionaalsuse, võimaldades sellega vedada nelja kuni kuut inimest või ümber ehitada kahekohaliseks taksoversiooniks.
Fiat 600 Multipla
Fiat 600 Multipla
600 MULTIPLA TAXI
600 MULTIPLA TAXI
1957
Uus 500 oli revolutsioonilise 500 Topolino edasiarendus, mis oli loodud vastama vajadusele nii säästliku kui ka praktilise auto järele. Uus 500 oli auto, mis võttis vastu tehnoloogilise väljakutse vähendada iga komponendi suurust, säilitades samas oma noore, ajatu ja ikoonilise vaimu.
Fiat 500
500 – SPOT
500 – SPOT
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
500 – MECHANICS
Fiat 500
Fiat 500
1966
Fiat 124 oli nüüd saadaval ka pereversioonina ja välja tuleb Pininfarina Sport Spider. Debüüdi tegi ka Dino Spider, kuid uudised sellega ei piirdunud: Fiat sõlmib seejärel NSV Liiduga lepingu Volga jõe äärse väikelinna Togliattigradi ehitamiseks, mis muudetakse tõeliseks autotootmislinnaks.
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Familiare
Togliattigrad
1967
Tootmine algas Rivalta tehases 850 Coupé ja 124 Spider väljalaskmisega. Fiat astus ühe oma olulisema sammu tootmise ja rakendustehnoloogiate vallas, võttes kasutusele Robogate. Automaatne tootmistehas, mis kombineeris erinevaid tehnoloogiaid, andis Robogate'ist välja ikoonilised mudelid, nagu Ritmo, Uno ja Tipo.
Fiat 124 Spider
Fiat 850 Coupé
Fiat 850 Coupé
1968
Uus 1968. aasta linnatakso Fiat 850, mis oli mõeldud linnaliikluseks suurlinnades, oli kujundatud ametliku ja funktsionaalse välimusega. Autol oli avar interjöör ja vähendatud välismõõtmed, et tagada lihtne juhitavus. Oma raadiotransiiveri lisamisega oli auto tehniline varustus selle aja kohta tõeliselt tähelepanuväärne.
City Taxy
1971
850 pärija Fiat 127 kujutas endast tõelist revolutsiooni autotööstuses tänu põikisuunalisele esimootorile, McPhersoni vedrustustele ees ja omavahel ühendatud taga. Rohkem ruumi, rohkem mugavust ning tänu parendatud stabiilsusele, pidurdusvõimele ja teelpüsivusvõimele – rohkem turvalisust. Ikooniline auto kõigile, kes elasid 1970. aastatel.
Fiat 127
Fiat 127
Fiat 127
Fiat 127
Fiat 127
Fiat 127
1972
Fiat 126 tootmise algus. See mudel oli Fiat Nuova 500 edasiarendus, kuid esitles täielikult ümberkujundatud 4-istmelist kere, 594cc mootorit, mis suurendas oluliselt jõudlust, ja sünkroniseeritud käigukasti kasutuselevõttu.
Fiat 126
Fiat 126
1978
Futuristliku disainiga hõlpsasti äratuntav Fiat Ritmo, mida Ühendkuningriigis tunti Strada nime all, oli üks edukamaid Fiati mudeleid, mis eales toodetud. Saadaval nii 3- kui 5-ukselise peresuuruses luukpärana, selle nurgelised jooned tagasid, et Ritmo oli Euroopa teedel omanäoline vaatamisväärsus.
Fiat Ritmo
Fiat Ritmo
1980
Ikooniline Panda on välja antud kahes versioonis: 30 126 mootoriga ja 45 127 mootoriga. Fiat Panda 30-st sai peagi Itaalia üks armastatumaid linnaautosid, mis on kuulus eelkõige oma robustsuse ja funktsionaalsuse poolest.
Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda
1983
Canaverali neemel esitleti Punto eelkäijat Fiat Unot. See revolutsioon väikeautode maailmas oli tohutu ja kohene edu, võitis 1984. aastal Aasta Auto tiitli, kehastades igaveseks populaarse ja kõigile sobiva auto kontseptsiooni.
FIAT UNO 55 S - SET
FIAT UNO TURBO I.E.
FIAT UNO D BASE
FIAT UNO TURBO I.E.
FIAT UNO 3 E 5 PORTE
1988
Sündis 5-kohaline kahe kastiga disain Fiat Tipo, mis on loodud siseruumi maksimaalselt ära kasutama. Uuendusliku projekti tulemusel töötati Tipo välja, et saavutada kõrge jõudluse, mugavuse ja ohutuse tase ning see kehastas täielikult uuenduslikkuse kontseptsiooni küpse välimusega.
Tipo
Tipo
Tipo
Tipo
1990
Oma debüüdi tegi Panda Elettra, Panda saastevaba versioon. 750 Fire põhjal võiks see sõita kuni 100 km, maksimaalne kiirus 70 km tunnis. Elettra oli varustatud väikese põletiga, mis võis kütte käivitada, säästes seega aku kasutusaega, samas kui käigukast toetus neljakäigulisele käigukastile.
PANDA ELETTRA
1993
Sünnivad uus Fiat Punto ja Punto Cabrio. 1993. aastal Frankfurdi autonäitusel esitletud Fiat Punto oli esmaklassiline tarbesõiduk ja ühtlasi üks Fiati suurimaid õnnestumisi. Punto Cabrio, selle suurepärase itaalia klassiku kabriolettversioon, paistis silma ka oma 60 hj või 88 hj bensiinimootori poolest.
Fiat Punto
Fiat Punto
Fiat Punto
Fiat Punto
1994
Disainitud Andreas Zapatinase poolt, kes tuli välja ainulaadse ideega kapotist alguse saanud ja justkui sõitjateruumi tungivat liinist, sündis sel aastal 1,8 mootoriga Fiat Barchetta. Auto oli märgatav edu, esitledes end ökonoomse, kuid töökindla Spiderina.
ISTMED
ARMATUUR
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
SISUSTUS
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
2007
Uus Fiat 500 tuleb turule. See neljarattaline ikoon on taas teedel täiesti uues versioonis. Selle kompaktsetele mõõtmetele lisatud uus mugavuse tase oli uus 500 määratud jätma oma jälje.
Fiat 500
Fiat 500 reveal event
Fiat 500 reveal event
Fiat 500 reveal event
Fiat 500 reveal event
Fiat 500 reveal event
Fiat 500 reveal event
Fiat 500
2012
Fiat 500L esitletakse esimest korda. Stiililisest vaatenurgast meenutas see kahte erinevat, kuid äratuntavat disainifilosoofiat, mis esitleti 1957. aasta Fiat 500 ja 1956. aasta Fiat Multipla sulandumisena. Avar sõitjateruum sai tänu libisevale istmele ka mitmekülgsust.
Fiat 500L
Fiat 500L
500L – SPOT
Fiat 500L
500L – SPOT
Fiat 500L
Fiat 500L Driving
Fiat 500L Making
2014
Fiat 500X esitletakse linnamaasturina, millel on tugev seos stiiliga. Samal aastal ühinevad kaks autokontserni Fiat ja Chrysler, luues FCA: Fiat Chrysler Automobiles.
Fiat 500X reveal event
Fiat 500X reveal event
Fiat 500X reveal event
500X e Dynamo
Fiat 500X
Fiat 500X Motorshow
Fiat 500X Motorshow 2
Fiat 500X Reveal
2019
Fiat tähistab oma esimest 120. aastapäeva erilise autode seeriaga: uus 500 perekond on 120. Genfi rahvusvahelisel autonäitusel esitletud sari on valmis pidutsema oma kahevärvilise Tuxedo viimistlusega ja eksklusiivse koostööga Apple Musicuga.